Ni ser helt rätt. Ja, jag har handlat kött på rea. Halva priser t.om.. Detta fyndade jag på dagens storhandling, då jag b.la. skulle handla något till kvällens middag. Gick in på affären med noll inspiration eller aning om vad vi skulle äta till middag. Väl inne på affären gick jag förbi köttdisken (skulle handla kyckling) och av en ren slump såg jag fransyskan som reades ut. Första tanken var: skämmigt att köpa mat på rea, men andra tanken var: detta är ju perfekt. Svenskt och ekologiskt kött som inte hade passerat bäst-före-datum men som ändå såldes för en billigare penning. Så rakryggad och stolt stoppade jag ner köttet i vagnen. Kvällens middag blev då en mör och mustig köttgryta med vin, svamp och sidfläsk.

Så hädanefter ska jag kolla närmare i köttdisken och se om jag kan göra något fynd. Det blir lite utav en win-win situation.
Matsvinnet minskar och jag kan köpa bra kött till ett reducerat pris.

Dagens tips blir därför: handla mer på rea. Trevlig helg allihopa // köttfyndaren

Kommentera

Publiceras ej