måndags rensade vi kylen så både förrätten och varmrätten blev ett hopplock. Men förrätten blev väldigt lyckad då vi hade allt som behövdes till en chevre chaud. Ostarna var från helgen, det fanns tre rödbetor kvar i grönsakslådan, brödet var från lördagens frukost och salladen kom från grönsakslandet.


Chevre chaud är enkelt. Du kokar rödbetor, skalar och skivar/tärnar dom. Lägger ut en bädd av sallad och strör ut rödbetor och valnötter över salladen. Chevreosten läggs på brödet och gräddas i 5-10 min på 200 grader.
När allt ligger på tallriken ringlas honung över allt. Honung, chevre och rödbetor är bästa vänner! 

Min twist på denna förrätt var att jag hade två olika ostar. En klassisk chevrerulle och en chevreost med mycket karaktär som smak som heter monte enebro (min favoritost!)
Spännande och roligt att variera ostar. Båda var fantastiska men är man ingen ostgormant så skulle jag bara köra på en klassisk och snäll chevrerulle.