Bröd bröd bröd. Finns det något bättre än nybakat bröd? Nää, jag tror inte det. Utan jag väljer nybakat bröd före allt annat (i mat och bakväg).

Denna bok rekommenderade Evelina till mig under en av våra mamma-barn-bruncher. Hon hade bakat ett bröd från boken som var helt magiskt. Så förra veckan köpte jag boken och har redan använt den två gånger! Jag har följt recepten till prick och punkt och båda gångerna blev bröden perfekta. Annars brukar jag inte följa recept, utan jag formulerar oftast om dom (mest minskar jag mängden mjöl och socker i recepten).. Så för mig har kokböcker mer funferat som inspiration, men inte denna. Så ett tips till er alla; köp hem denna bok, ni kommer inte bli besvikna!

Antigen gör du 3 baugetter eller så gör du som jag, dvs. ett enda stort bröd. Jag tog ut brödet när innertempen på brödet var 94 grader. Så ett annat tips när ni ska baka bröd är att använd en termometer.

Kommentera

Publiceras ej